مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 12:502023-07-28اجتماعي

دامپزشکی بر ذبح بهداشتی دام های نذری در بوشهر نظارت دارد


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: 31 گروه نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی ویژه ایام محرم در این استان درحال فعالیت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس استان بوشهر، محمدمهدی سیمرونی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دامپزشکی استان با سازماندهی گروه های ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام محرم آماده خدمت رسانی است.

وی افزود: این گروه ها در قالب 11 گروه ثابت، 20 گروه سیار، 9 دامپزشک، 33 بازرس نظارت بهداشتی و 10 ناظر شرعی در همه مناطق استان حضور خواهند داشت.

سیمرونی ادامه داد: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیطی، موجب انتشار بیماری های مشترک از دام به انسان می شود.

این مقام مسؤول بیان کرد: شهروندان از خرید دام بدون پیشینه مشخص و از افراد دورهگرد و یا دلالان دام خودداری کنند و دام مورد نیاز برای محرم را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

 محمدمهدی سیمرونی افزود: با توجه به امکان شیوع بیماری های خطرناک و مشترک بین انسان و دام به خصوص بیماری تب کریمه کنگو از تمام شهروندان و خیرین می خواهیم از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه های دامپزشکی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامپزشکی بر ذبح بهداشتی دام های نذری در بوشهر نظارت دارد

دامپزشکی بر ذبح بهداشتی دام های نذری در بوشهر نظارت دارد