مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 10:452023-07-27پزشكي

از نقش کرونا در آلزایمر تا اثرات ضد اضطرابی عصاره پوست پسته


نشست نتایج طرح های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با محوریت مرکز تحقیقات فیزیولوژی شامگاه گذشته در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی گیلان برگزار شد.

- ایسنا/گیلان نشست نتایج طرح های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با محوریت مرکز تحقیقات فیزیولوژی شامگاه گذشته در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی گیلان برگزار شد.

دکتر محمد رستم پور، مدیر گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست، اظهار کرد: گروه فیزیولوژی این دانشگاه در زمینه های مختلف علوم زیستی از علوم اعصاب و حافظه و یادگیری و آلزایمر و صرع و تشنج و اضطراب گرفته تا جنبه های ژنتیکی و پدیده درد و بیماری های قلبی، اقدام به تحقیقات می کند و اساتید این گروه تاکنون مقالات زیادی در مجلات معتبر علمی جهان منتشر کرده اند و داور ژورنال های بین المللی محسوب می شوند.

وی در ادامه به اثر ضد اضطرابی عصاره هیدروالکلی پوست پسته رسیده در موش های صحرایی ماده بالغ و مکانیزم های احتمالی آن اشاره کرد و گفت: گروه فیزیولوژی بر روی داروهای شیمیایی کار می کند، اما به دلیل اهمیت گیاهان دارویی، تحقیقات در این زمینه نیز با جدیت دنبال می شود.

مدیر گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تحریم داروهای شیمیایی و در دسترس بودن گیاهان دارویی، افزود: گیاهان دارویی در کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از نقش کرونا در آلزایمر تا اثرات ضد اضطرابی عصاره پوست پسته

از نقش کرونا در آلزایمر تا اثرات ضد اضطرابی عصاره پوست پسته