مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 10:002023-08-20سياسي

آیا قانون حجاب باعث حجاب گریزی مردم شده است؟


یکی از چالش هایی که پیرامون قانون الزام به حجاب از سوی حاکمیت در ایران طرح می شود، این است که وضع قانون حجاب در سال 58 نقطه آغاز دین گریزی و حجاب ستیزی در میان مردم بود.

- گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس؛ ابوالفضل اقبالی: صرف نظر از اعتقاد و پذیرش 86 درصدی حجاب به عنوان واجب شرعی، یافته های پژوهش مرکز تحقیقات صداوسیما در سال 1402 حاکی از موافقت حدود 84 درصد از مردم با لزوم رعایت حجاب توسط بانوان در جامعه است که بیش از 45 درصد آنها بر الزام قانونی و حدود 39 درصد هم بر التزام فرهنگی تاکید دارند.

همچنین بیش از 65 درصد پاسخگویان با این گزاره ها که حجاب باعث تحکیم خانواده، حفظ عفت و پاکدامنی زنان و تضمین امنیت و آرامش آنان می گردد موافق هستند.

در پژوهش دیگری که توسط یکی از نهادهای امنیتی کشور در همین سال اجرا شده و جامعه آماری آن بانوان ضعیف الحجاب یا مکشوفه بوده اند، بیش از 64 درصد اذعان کرده اند که پوشش مورد پذیرش آنها در جامعه، مانتو و روسری است.

در نظر داشته باشید که این پژوهش ها برای امسال است.

یعنی پس از واقعه مهسا امینی در کشور! از مهمترین یافته های پیمایش های انجام شده، تفاوت معنادار بین واقعیت و احساس واقعیت در ارزیابی از مختصات وضع حجاب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا قانون حجاب باعث حجاب گریزی مردم شده است؟

آیا قانون حجاب باعث حجاب گریزی مردم شده است؟