مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 16:452023-07-29سياسي

درخواست اتحادیه آفریقا از ارتش نیجر


اتحادیه آفریقا از ارتش نیجر خواست تا رییس ‍جمهور و دیگر بازداشت شدگان فورا آزاد شده و قدرت اجرایی قانون اساسی حداکثر ظرف 15 روز از تاریخ تصویب این بیانیه احیا شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه آفریقا در بیانیه ای از ارتش نیجر خواست تا ظرف 15 روز قانون اساسی این کشور را بازگرداند.

در بیانیه اتحادیه آفریقا در این خصوص آمده است که نیروی های نظامی دخیل در کودتا باید فورا و بدون قید و شرط به پادگان ها بازگردند و قدرت اجرایی قانون اساسی حداکثر ظرف 15 روز از تاریخ تصویب این بیانیه احیا شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاسپوتنیک، بیانیه صادره از سوی اتحادیه آفریقا در این خصوص اضافه می کند که آزادی رییس جمهور و دیگر بازداشت شدگان توسط ارتش باید فورا انجام شود.

طبق گزارش های محلی نیجر، رییس جمهور این کشور صبح روز چهارشنبه پیش توسط نیروهای وابسته به گارد ریاست جمهوری در داخل کاخ ریاست جمهوری بازداشت شد.

فرماندهی نیروهای مسلح نیجر پیش از این با شورشیان نظامی از گارد ریاست جمهوری این کشور اعلام همبستگی کرده بود.

در بیانیه صادره از سوی فرماندهی ارتش نیجر در این خصوص آمده بود: هرگونه مداخله نظامی خارجی در نیجر عواقب فاجعه باری را برای مردم و کشور به همراه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست اتحادیه آفریقا از ارتش نیجر

درخواست اتحادیه آفریقا از ارتش نیجر