مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 00:252023-08-21سياسي

دیدار نمایندگان جامعه پزشکی با رییسی/ درد و دل از جنس هشدار


قرار است صبح سه شنبه 31 مرداد 1402، رییس کل سازمان نظام پزشکی و جمعی از نمایندگان جامعه پزشکی به مناسبت روز پزشک، با رییس جمهور، دیدار و گفتگو کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اول شهریور مصادف با زادروز دانشمند ایرانی حکیم بوعلی سینا، روز پزشک نامگذاری شده است.

روز پزشک، فرصت و بهانه ای برای ارج نهادن به خدمات ارزشمند جامعه پزشکی است.

پزشکانی که قاطبه آنها، حس نوع دوستی را در وجود خود متبلور ساخته و برای نجات جان بیماران، دست از تلاش و خدمت بر نمی دارند.

جامعه پزشکی کشور در این سال ها به شدت درگیر مسائل حاشیه ای شده و همین موضوع باعث گردیده که جایگاه طبابت تا حدودی دچار خدشه شود.

تعرفه های غیر واقعی، پرداخت مالیات های بعضاً ناعادلانه، هجمه های ناروا از سوی برخی چهره ها و…، دست به دست هم داده تا جایگاه پزشکی در کشور تحت الشعاع این قبیل امور قرار بگیرد.

از سوی دیگر، شدت گرفتن مهاجرت پزشکان به هر دلیل، خالی ماندن ظرفیت های برخی از رشته های تخصصی و…، به عنوان مهم ترین چالش های نظام سلامت کشور تلقی می شود که می بایست برای آن، راهکار اندیشید.

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: متأسفانه بعضی از رشته های علوم پزشکی مورد بی اقبالی واقع شده است، در حالی که این رشته ها مثل بیهوشی، جراحی های اطفال، جراحی های قلب، جراحی عمومی و داخل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار نمایندگان جامعه پزشکی با رییسی/ درد و دل از جنس هشدار

دیدار نمایندگان جامعه پزشکی با رییسی/ درد و دل از جنس هشدار