مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 10:302023-08-01پزشكي

نیاز روزانه مردان به مایعات حدود یک لیتر بیش از زنان است


مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز در روزهای گرم سال توصیه کرد: روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید؛ نیاز روزانه مردان به مایعات حدود یک لیتر بیشتر از زنان است و مادران شیرده حدود یک لیتر بیش از سایر زنان باید آب و مایعات مصرف کنند.

- ایسنا/البرز مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز در روزهای گرم سال توصیه کرد: روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید؛ نیاز روزانه مردان به مایعات حدود یک لیتر بیشتر از زنان است و مادران شیرده حدود یک لیتر بیش از سایر زنان باید آب و مایعات مصرف کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فاطمه قاسمی گفت: در افراد بالای 55 سال دریافت مایعات کافی بسیار تاکید می شود و نباید منتظر احساس تشنگی بود و بعد آب نوشید یکی از مشکلات در این سنین کاهش احساس تشنگی است.

قاسمی با بیان اینکه هرچقدر در غذای روزانه فیبر بیشتری دریافت کنیم مقدار مورد نیاز آب هم افزایش می یابد تصریح کرد: درصورت مصرف نان های سبوس دار، حبوات و غلات مقدارآب مور نیاز نیز افزایش می یابد و همچنین درصورت داشتن فعالیت بدنی و ورزشی بدن به آب و مایعات بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: در طول ورزش هر10 تا 15 دقیقه کمی آب بنوشید؛ در شرایطی مانند گرما که نیاز به آب ومایعات بیشتر است چای و نوشیدنی های حاوی کافیین اصلا انتخاب مناسبی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز روزانه مردان به مایعات حدود یک لیتر بیش از زنان است

نیاز روزانه مردان به مایعات حدود یک لیتر بیش از زنان است