مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 16:062023-07-25سياسي

«یل یاتار طوفان یاتار یازتماز حسینین پرچمی»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، تا ساعاتی دیگر یکی از بزرگترین اجتماعات مذهبی شیعیان جهان به میزبانی شهر زنجان برگزار می شود، مراسمی که با حضور صدها هزار نفر برگزار و هزاران نفر از جای جای ایران اسلامی و برخی کشورهای جهان برای حضور در آن راهی پایتخت شور و شعور حسینی می شوند.

مراسم هشتم محرم زنجان که قدمت برگزاری آن به صدها سال قبل باز می گردد، یکی از باشکوه ترین و بی ریاترین تجمعات مذهبی است، خیابان های شهر و به ویژه اطراف حسینیه با پرچم های سیاه آذین بندی شده و همه اقدامات برای برگزاری مراسم یوالعباس زنجان آماده شده است.

شهر زنجان و مردمان پایتخت شور و شعور حسینی این روزها حال و هوای دیگر دارند، پیر و جوان، زن و مرد و همه و همه در تدارک برپایی مراسم باشکوه هشتم محرم هستند، مراسمی که ده ها شبکه داخلی و خارجی آنرا به صورت زنده پوشش می دهند.

یل یاتار طوفان یاتار، یاتماز حسینین پرچمی به معنی همه طوفان ها و گردبادهای عالم خاموش می شود، اما پرچم حسین، هیچگاه پایین نمی آید، نیز از دیگر تک بیت هایی است که توسط جماعت حاضر در مراسم هشتم محرم به صورت یکپارچه خوانده می شود.

فردا همچنین همزمان با یوم العباس تک بیتی هانسی گروهین بئله مولاسی وار ، شیعه لرین حضرت عباسی وار به نشانه ارادت زنجانی ها به حضرت ابوالفضل (ع) در آسمان شه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«یل یاتار طوفان یاتار یازتماز حسینین پرچمی»

«یل یاتار طوفان یاتار یازتماز حسینین پرچمی»