مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 17:402023-07-29اجتماعي

حلقه گذاری پرندگان در زیستگاه های آذربایجان غربی آغاز شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: حلقه گذاری پرندگان در زیستگاه های استان با حضور کارشناسان محیط زیست آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، سعید شهند اظهارداشت: امسال مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، برنامه حلقه گذاری در 15 زیستگاه استان آذربایجان غربی با حضور کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست انجام می گیرد و بیش از یک هزار قطعه پرنده در گونه های مختلف حلقه گذاری می شوند.

وی با اشاره به اهداف این برنامه اظهار کرد: تعیین سن و طول عمر پرندگان، تشخیص مسیرهای مهاجرتی، تشخیص الگوی غذایی و زادآوری پرندگان از جمله اهدافی است که به وسیله حلقه گذاری پرندگان و به منظور شناخت بیشتر ویژگی های زیستی و مطالعات بر روی گونه ها دنبال می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: در این شیوه که یکی از رایج ترین راه های شناخت ویژگی های زیستی پرندگان است، پرندگان زنده گیری و حلقه های فلزی یا پلاستیکی خاص هر گونه، با شماره و سریال مشخص به یکی از پاها و یا بال آنها وصل شده و دوباره در طبیعت رهاسازی می شوند.

شهند اضافه کرد: پیش بینی می شود بیشتر گونه هایی که حلقه گذاری شوند شامل انواع جوجه پرستوی دریایی و کاکایی، آنقوت انواع حواصیل، انواع اردک خصوصا اردک سرسبز و اردک سر سفید، چوب پا، آووست، انواع کشیم، خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حلقه گذاری پرندگان در زیستگاه های آذربایجان غربی آغاز شد

حلقه گذاری پرندگان در زیستگاه های آذربایجان غربی آغاز شد