مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 09:452023-08-07اقتصادي

کشت گندم در 394 هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال 394 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم قرار دارد، افزود: 104 هزار هکتار از مزارع استان به صورت آبی و بقیه به صورت دیم کشت شده است.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال 394 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم قرار دارد، افزود: 104 هزار هکتار از مزارع استان به صورت آبی و بقیه به صورت دیم کشت شده است.

خسرو شهبازی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه تاکنون بیش از 492 هزار تُن گندم از زارعین استان خریداری شده است، گفت: 2 هزار و 500 میلیارد ریال از بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران واریز شده و پرداخت مابقی مطالبات نیز در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: دولت در تلاش است تا پول گندم خریداری شده از کشاورزان را در اسرع وقت پرداخت کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه طبق پیش بینی ها 100 هزار تُن دیگر گندم می توان از کشاورزان استان خریداری کرد، ادامه داد: پیگیر پرداخت سریع مطالبات کشاورزان استان هستیم.

شهبازی اضافه کرد: ارقام گندم کشت شده در گندم زارهای آذربایجان غربی شامل ارقام پیشگام، میهن، حیدری، حیران و زرینه و ارقام دیم شامل واران، صدرا، باران، هما، هشترود و آذر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گندم در 394 هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان غربی

کشت گندم در 394 هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان غربی