مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 11:402023-08-05پزشكي

مردم بیماری «تب کریمه کنگو» را جدی بگیرند


سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: «تب کریمه کنگو» بیماری خطرناک مشترک بین دام و انسان به شمار می رود که ضرورت دارد شهروندان توصیه های بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند.

- اردبیل- سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: تب کریمه کنگو بیماری خطرناک مشترک بین دام و انسان به شمار می رود که ضرورت دارد شهروندان توصیه های بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی فیضی پیش از ظهر شنبه در بازدید از مراکز عرضه فرآورده های دامی در اردبیل با اشاره به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اظهار کرد: شهروندان توصیه های بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از گسترش این بیماری ما سعی کردیم مراکز نگهداری دام را در مناطق مختلف مورد سمپاشی و عملیات ضدعفونی قرار دهیم، گفت: از ابتدای سال جاری 450 هزار مترمربع اماکن و جایگاه های نگهداری دام در استان سمپاشی شده و بر روی نزدیک به 60 هزار رأس دام سمپاشی بدن دام انجام گرفته است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با تاکید بر رعایت نکات لازم برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری تصریح کرد: در صورت مشاهده علائم این بیماری که بیشتر شبیه به سرماخوردگی است، افراد باید به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت مداوا قرار گیرند که در صورت خونریزی و تشدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم بیماری «تب کریمه کنگو» را جدی بگیرند

مردم بیماری «تب کریمه کنگو» را جدی بگیرند