مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 15:452023-08-13سياسي

آهنگ پیشرفت در کاهش نرخ بیکاری جوانان


ثبت رکورد کاهش نرخ بیکاری و کاهشی شدن نرخ بیکاری از برنامه ریزی مطلوب و سیاست تحولی دولت سیزدهم در امر ایجاد اشتغال حکایت دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایجاد سالانه یک میلیون شغل برنامه ای بود که در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری وعده داده و اعلام شد که تحقق 4 میلیون شغل در طول چهار سال شدنی است؛ وعده ای که بعد از انتخابات به اولین دستور کار دولت سیزدهم تبدیل شد و برگزاری نشست شورای عالی اشتغال نشان داد که موضوع اشتغال از اهم برنامه هایی است که در طول چهار سال ریاست جمهوری با جدیت دنبال شده و اهتمام لازم برای تحقق آن به کار بسته خواهد شد.

گزارش اخیر مرکز آمار ایران از بهبود و افزایش شاخص مشارکت اقتصادی در بهار 1402 و کاهش نرخ بیکاری به 8.

2 درصد حکایت دارد که طبق بررسی ها کمترین نرخ بیکاری در طول دو دهه گذشته بوده و می تواند نویدبخش بازگشت نیروی کار و توفیق اهداف و سیاست های دولت در حوزه اشتغال باشد.

بی تردید برنامه ریزی به منظور کاهش نرخ بیکاری، ایجاد فرصت های شغلی و تحرک بازار کار از رویکردها و اولویت هایی است که دولت ها در پیش می گیرند، بر این اساس برنامه دولت سیزدهم از ابتدای استقرار ایجاد سالانه یک میلیون شغل است که هر ساله در ابتدای سال برنامه ریزی انجام می شود، چنانچه معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار اعلام کرده است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آهنگ پیشرفت در کاهش نرخ بیکاری جوانان

آهنگ پیشرفت در کاهش نرخ بیکاری جوانان