مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 18:052023-08-07سياسي

واکاوی پشت پرده تخریب مسجد کازرونی


خبر تخریب شبانه مسجد کازرونی، یکی از خبرهایی بود که به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد، در گزارش زیر سعی شده این موضوع در ابعاد مختلف بررسی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، محله های قدیمی اصفهان نشان از قدمت و سنت دیرینه این شهر دارد، یکی از این محلات که به درختان در هم تنیده اش، معروف است، عباس آباد نام دارد، به جز درختان این خیابان، آثار مشهوری چون مسجد کازرونی نیز در آن وجود دارد.

وصف مسجد کازرونی را پارسال از زبان یکی از اقوام شنیدم، با جمعی از دوستان رفته بودند مسجد و هر هفته عصرها جلسه قرآن برپا می کردند، آن قدر از فضای دلنشین و باصفای مسجد برایم گفت که مشتاق شدم یک بار هم که شده در مسجد کازرونی نماز بخوانم.

مسجدی که امام جماعت آن آدم های بزرگی چون حاج آقا رحیم ارباب و آقای مجلسی بودند.

اگرچه قدمت مسجد به پهلوی اول و دوم می رسد اما طبق نظر کارشناسان، خطاطی های استاد ابریشم کار، کاشی های چند رنگ و نوع معماری اش بر ارزش این مسجد می افزاید.

  اما این روزها اخباری از تخریب این مسجد شنیده می شود، اخباری که از یک طرف می گوید مسجد واجد ارزش است و از طرف دیگر می گوید نیاز به توسعه دارد، یکی از نمازگزارهای مسجد به خبرنگار فارس می گوید: برخی قسمت های مسجد، نم دانی شده و نیاز به تعمیر دارد و از طرفی مسجد برای کارهای فرهنگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی پشت پرده تخریب مسجد کازرونی

واکاوی پشت پرده تخریب مسجد کازرونی