مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 14:002023-08-05اقتصادي

افزایش گازهای گلخانه ای ثمره کشت شالی/ با کشت جایگزین مشکل را حل کنید


پژوهشگر بین المللی آب و خاک توسعه بی رویه کشت سنتی شالی را عامل افزایش گازهای گلخانه ای و خشکسالی در گلستان دانست و افزود: چاره کار افزایش قیمت خرید محصولات رقیب و توانمند سازی کشاورزان است.

- ایسنا/گلستان پژوهشگر بین المللی آب و خاک توسعه بی رویه کشت سنتی شالی را عامل افزایش گازهای گلخانه ای و خشکسالی در گلستان دانست و افزود: چاره کار افزایش قیمت خرید محصولات رقیب و توانمند سازی کشاورزان است.

محمداسماعیل اسدی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه گرمایش جهانی پیامد انباشت گازهای گلخانه ای است که تأثیرات زیست محیطی بسیارمخربی دارد، اظهار کرد: گاز متان، پیامد تجزیه بی هوازی کربن آلی، در شرایط غرقابی شالیزارها به ویژه کشت های سنتی به وفور تولید می شود.

وی با بیان اینکه متان بوسیله باکتری های متانوژنیک و از تجزیه بی هوازی شلتوک های برنج شناور در آب تولید می شود، گفت: برنج به عنوان دومین ماده غذایی اصلی در تغذیه بشر، 15 درصد از کل اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی در جهان را به خود اختصاص داده و پیش بینی شده است که تولید آن تا سال 2025 به 800 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

این پژوهشگر بین المللی آب و خاک افزود: نتایج پژوهش های جهانی حاکی است که تخمین میزان انتشار متان از شالیزارها بسیار مشکل است زیرا بیش از 60 درصد شالیزارهای بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش گازهای گلخانه ای ثمره کشت شالی/ با کشت جایگزین مشکل را حل کنید

افزایش گازهای گلخانه ای ثمره کشت شالی/ با کشت جایگزین مشکل را حل کنید