مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 11:302023-07-31سياسي

جزییات موافقتنامه های تهاتر ایران و آفریقا/ ورود به بازار 600 میلیارد دلاری


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عادل نجف زاده در خصوص جزییات سفر اخیر رییس جمهور به 3 کشور آفریقایی که خود نیز همراه هیأت ایرانی در این سفر بود، - رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوگاندا در مجلس شورای اسلامی جزییات توافقنامه های تهاتر ایران و آفریقا را تشریح کرد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عادل نجف زاده در خصوص جزییات سفر اخیر رییس جمهور به 3 کشور آفریقایی که خود نیز همراه هیأت ایرانی در این سفر بود، گفت: آفریقا به عنوان یکی از مقاصد کالا های ایرانی محسوب می شود که در سال های گذشته مغفول مانده بود؛ اما این دیپلماسی دولت سیزدهم بود که توانست به گشایش در های آفریقا خصوصا شرق این قاره از دروازه کنیا اقدام کند.

با این سفر توانستیم وارد بازار پر ظرفیت آفریقا شویم.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در خصوص دستاورد های سیاسی سفر به آفریقا اظهار داشت: در سفر اخیر عمق استراتژیک برای جمهوری اسلامی در آفریقا ایجاد شد؛ آن هم در حالی که آفریقا در طول تاریخ جولانگاه جریان های استعمارگر و استثمارگر بوده است.

حضور آیت الله رییسی در 3 کشور شرق آفریقا نشان دهنده توجه جدی دولت سیزدهم به این قاره است، ایران تلاش دارد تا از ظرفیت های این کشور ها در بُعد استراتژی های منطقه ای و ایجاد هم افزایی های اقتصادی، استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات موافقتنامه های تهاتر ایران و آفریقا/ ورود به بازار 600 میلیارد دلاری

جزییات موافقتنامه های تهاتر ایران و آفریقا/ ورود به بازار 600 میلیارد دلاری