مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 17:552023-08-15پزشكي

دستیابی به روش جدید برای بازیابی درختان در حال زوال فضای سبز شهری


محققان دانشگاه صنعتی اصفهان، روش نوینی در شیمی درمانی درختان را برای تیمار درختانی که درحال سپری کردن روزهای پایانی عمر خود هستند، ابداع کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، تکنیک درون درمانی درختان، روشی است که در آن با استفاده از کپسول های حاوی محلول تحت فشار، به رفع مشکلات درخت و بهبود روند رشد آن کمک می شود.

محلول داخل این کپسول ها شامل ترکیبات فرموله شده و اختصاصی برای مشکلات مختلف ازجمله آفت، بیماری، خزان زودرس و سایر بیماری ها است که بسته به نوع مشکل درخت، دارای ترکیبات متفاوت بوده و باتوجه به ابعاد تنه درخت، بین 3 الی 7 کپسول تزریق می شود.

یکی از تکنیک های درون درمانی، روش شیمی درمانی یا کموتراپی است که در این روش درختانی که از آن ها قطع امید شده و مراحل پایانی عمر خود را طی می کنند، مورد تیمار و بازیابی قرار می گیرند.

    علی نیک بخت، عضو هیأت علمی گروه باغبانی دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان در ارتباط با روش انجام کموتراپی عنوان کرد: در این روش یک شوک مثبت به درخت وارد می شود که طی آن معدود برگ های موجود روی درخت می ریزند و بعد از دو هفته برگ های جدید تولید می شود، درواقع با استفاده از این شوک، درخت به شرایط اصلی زندگی خود برمی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی به روش جدید برای بازیابی درختان در حال زوال فضای سبز شهری

دستیابی به روش جدید برای بازیابی درختان در حال زوال فضای سبز شهری