مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 16:162023-07-28سياسي

آیین 80 ساله «خیام حسینی» در آستانه اشرفیه برگزار شد +فیلم


  آیین به آتش کشیده شدن خیام حسینی با قدمتی بیش از 80 سال، یکی بزرگ ترین مراسمات مذهبی و عزاداری ماه محرم در آستانه اشرفیه است که هرساله بعد از حضور دستجات عزاداری در صحن حرم مطهر سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) و بعد از نماز ظهر عاشورا، با حضور سیل عظیمی از مردم عزادار برگزار می شود.

در این آیین مذهبی خیام شبیه سازی شده حضرت امام حسین (ع)، زین العابدین( ع)، ابوالفضل العباس (ع)، حضرت زینب(س) و علی اکبر(ع) در میان سینه زنی و عزاداری دوستداران اهل بیت(ع) به طرف صحن مطهر آقا سلطان سیدجلال الدین اشرف به حرکت در می آید.

  هنگام حرکت این خیمه ها گروهی نیز با پوشیدن شبه لباس های یزیدیان و اشقیا با در دست داشتن گرزهای آهنی خیمه ها و طفلان شبیه سازی شده اهل بیت(ع) را همراهی کردند.

همچنین در این آیین گروه سرخپوشی که اشقیا و یزیدیان را تشکیل می دهند با در دست داشتن مشعل های آتش و نواختن شیپور و طبل در میان عزاداران حسینی به حرکت در آمدند.

  در ادامه این نمایش آیینی که پس از استقرار خیمه های شبیه سازی شده اهل بیت (ع) به اجرا در آمد، با برگزاری مراسم تعزیه گوشه هایی از شقاوت و ظلم یزیدیان و لشگر کفر به نمایش درآمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین 80 ساله «خیام حسینی» در آستانه اشرفیه برگزار شد +فیلم

آیین 80 ساله «خیام حسینی» در آستانه اشرفیه برگزار شد +فیلم