مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 09:052023-08-08فرهنگي

جلد هجدهم «دائرهالمعارف قرآن کریم» روانه بازار نشر شد


جلد هجدهم «دائرهالمعارف قرآن کریم» در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تألیف و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، جلد هجدهم دائرهالمعارف قرآن کریم در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در 648 صفحه تألیف و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

این نخستین و جامع ترین دائرهالمعارف قرآنی در جهان اسلام است و یکی از بزرگ ترین و مهم ترین پروژه های قرآنی در حال انجام در سطح کشور است.

بیش از 20 سال است که پروژه دائرهالمعارف قرآن کریم شروع شده و تاکنون 18 جلد از این پروژه منتشر شده است؛ این کار با معیارها، استانداردها و معیارهای شناخته شده دایره المعارفی در کشور، در حال تدوین است که بر اساس حروف الفبا و به زبان فارسی انجام شده است.

جلد 18 این دائرهالمعارف از حرف ط شروع شده و تا حرف ع ادامه دارد؛ جلد مذکور مشتمل بر 111 مدخل است و بخشی از این مداخل که در جلد 18 دائرهالمعارف قرآن کریم استفاده شده، عبارتند از: طوبی، طور، طور سینا، طیبات، طوفان، طیور، ظرف، ظلم، ظنّ، ظهر، عاد، عاریه، عاصم، عافی، عالم، عالم آخرت، عالم غیب، عالم قبر، عام و خاص، عاید، عبادت، عبد، عبرت، عبس، عترت، عتق، عجب، عجز، عجله، عجم، عداوت، عدالت، عدد، عدل الهی، عذاب، عذر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلد هجدهم «دائرهالمعارف قرآن کریم» روانه بازار نشر شد

جلد هجدهم «دائرهالمعارف قرآن کریم» روانه بازار نشر شد