مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 11:252023-08-07اقتصادي

برداشت محصول کلزا در کرمانشاه پایان یافت


یک هزار و 479 تن دانه روغنی کلزا در اراضی این شهرستان در سال زراعی جاری تولید و تحویل مراکز خرید تضمینی این محصول شده است.

- کامران کریمی، مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: همزمان با فصل برداشت کلزا، مرکز خرید این محصول در شهرستان کرمانشاه از طریق  شرکت غله و به مباشرت اتحادیه تعاونی های روستایی، فعال بود.

وی، پایان برداشت محصول کلزا در شهرستان کرمانشاه خبر داد و افزود: یک هزار و 479 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خریداری و به کارخانه های روغن کشی حمل شد.

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه  شورای اقتصاد قیمت تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا  را 30 هزار تومان عنوان کرده بود، تصریح کرد: ارقام کشت شده کلزا در اراضی شهرستان کرمانشاه شامل نپتون، هیدرومیل، ممنتو است.

وی کلزا را از جمله محصولات راهبردی بخش کشاورزی دانست که حمایت از کشت آن به جای سایر محصولات پرآب بر، مورد توجه جدی قرار گرفته و بدین منظور  از کشاورزان برای کشت کلزا خواست با کاشت این محصول و با ایجاد تناوب زراعی با غلات، ضمن حفظ حاصلخیزی خاک و صرفه جویی در مصرف آب از مزایایی اقتصادی آن نیز بهره مند شوند.

کریمی اضافه کرد: روغن کلزا جزء مرغوب ترین و با کیفیت ترین روغن ها در مقایسه دیگر ارقام از جمله سویا، ذرت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت محصول کلزا در کرمانشاه پایان یافت

برداشت محصول کلزا در کرمانشاه پایان یافت