مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 11:302023-08-13سياسي

هم میهن: متولی‏ جدید فیلترینگ ؛ ورای سه قوه


حامد بیدی می گوید شواهد این طور نشان می دهد که وضعیت اینترنت و فیلترینگ در ایران قرار نیست با تغییر یک نهاد تصمیم گیر بهبود پیدا کند: قطعاً وضعیت بهتر نخواهد شد، - چون نهاد جدید، خودش را ملزم به پاسخگویی نمی داند، زیرا اصلا سازوکاری وجود ندارد که آن ها نیاز داشته باشند به نهادی خاص یا مردم پاسخ دهند.

هم میهن نوشت: فیلترینگ برای مردم ایران به خصوص در یک سال اخیر تبدیل به موضوع دلهره آوری شده چراکه این سوال همیشه مطرح بوده که تصمیم گیری در مورد فیلترکردن شبکه های اجتماعی و پلتفرم های مختلف که ارتباط مستقیم با بسیاری از کسب وکار ها دارد، برعهده چه نهادی است؟ تا امروز نهادی به نام کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه وجود داشت که وظیفه اش کنترل، نظارت و تصمیم گیری دراین خصوص بود، اما به زودی قرار است مرکز ملی فضای مجازی این وظیفه را عهده دار باشد.

    این که قرار است بحث فیلترینگ و تصمیم گیری در مورد چنین موضوع مهمی به نهادی به اسم مرکز ملی فضای مجازی سپرده شود، چه تفاوتی با گذشته خواهد داشت؟ اعضای این نهاد چه کسانی هستند و آیا مثل سابق، افرادی از بدنه دولت و مجلس نیز در این کارگروه حضور خواهند داشت یا خیر؟    این ها فقط بخشی از سوالات متعددی است که آینده مبهمی را در زمینه نظارت روی شبکه های اجتماعی ترسیم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هم میهن: متولی‏ جدید فیلترینگ ؛ ورای سه قوه

هم میهن: متولی‏ جدید فیلترینگ ؛ ورای سه قوه