موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه - كارشناس داوري - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست جمهوري - سازمان برنامه و بودجه - رييس سازمان - انجمن علمي مهندسي مالي - پرچم لا اله الا الله - طرز تهيه ميني چيز كيك - امام جمعه اهل سنت زاهدان - اصولگرايان مجلس - معدن سرب - اطعام علوي - بهزاد محمدي - سرمربي صنعت نفت - ورزشگاه اولدترافورد - خط دو قطار شهري شيراز - ماهواره اينترنتي - ارتعاش

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 12:252023-08-22سياسي

گذری به نمایشگاه «طوفان البکاء»


عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) همواره در طول تاریخ تشیع در ایران، با انواع هنرها ازجمله هنر نگارگری به تصویرکشیده شده است.

نمایشگاه «طوفان البکاء» نیز در پیوند با میراث سنتیِ تصویرگری از واقعه عاشورا به ابداعاتی دست زده که تأثیرگذاری آن را دوچندان کرده است.

- ایسنا/اصفهان عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) همواره در طول تاریخ تشیع در ایران، با انواع هنرها ازجمله هنر نگارگری به تصویرکشیده شده است.

نمایشگاه طوفان البکاء نیز در پیوند با میراث سنتیِ تصویرگری از واقعه عاشورا به ابداعاتی دست زده که تأثیرگذاری آن را دوچندان کرده است.

ضریح امام حسین (ع) برخلاف دیگر ضریح ها 6 گوشه است و گفته اند که علت شش گوشه بودنش این است که پایین پای امام (ع) محل دفن پسر ارشد امام حسین(ع)، حضرت علی اکبر (ع) است.

وقتی من به زیارت حضرت اباعبدالله به کربلا مشرف شدم، این گوشه یا کنج را دنج ترین جای جهان یافتم، جایی که مغناطیس حسینی جریان داشت و زمان در آن جا متوقف می شد.

من که همواره دورتر از ضریح ایستاده و زیارت می خواندم در طول سفرِ چند روزه ام به کربلا چندین بار به این کنج ضریح پناه جستم.

نمایشگاه طوفان البکاء نیز غرفه ای داشت که مانند همان ضلع پرجاذبه ضریح، من را به خلسه کشاند و مکث طولانی مدتم با نشستن بر زمین و خیره شدن به این غرفه همراه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذری به نمایشگاه «طوفان البکاء»

گذری به نمایشگاه «طوفان البکاء»