مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 16:202023-07-30بين الملل

از پروژه ریلی مهم شلمچه-بصره-لاذقیه چه خبر؟


لاذقیه اهمیت راهبردی برای تهران دارد و می تواند افزایش ثقل ژئوپلیتیکی کشور را در منطقه و دسترسی به مدیترانه و حتی قاره آفریقا به دنبال داشته باشد، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت: مفهوم کریدور و اهمیت آن در دهه گذشته در فضای سیاست گذاری کشورهای منطقه بسیار برجسته شده است.

در ایران نیز به تازگی تحرکات دیپلماتیک در زمینه افزایش نقش ترانزیتی کشور در کریدورهای بین المللی افزایش یافته که بخشی از آن به سیاست همسایه گرایی دولت سیزدهم و ادامه تحریم های حداکثری و ظالمانه علیه ایران مربوط است و بخشی نیز در تحولات ژئوپلتیکی مانند ظهور چین در فضای بین المللی و تقابل هژمونیک آن با آمریکا و جنگ اوکراین ریشه دارد.

ایران برنامه گسترده ای برای راه اندازی چندین کریدور دارد؛ در این میان پروژه ریلی شلمچه - بصره - لاذقیه حائز اهمیت بسیار و این اهمیت در وهله نخست ناشی از بُعد تجاری و اقتصادی آن است.

تهران در سال های گذشته به دلیل تحریم های ظالمانه غرب و آمریکا با مشکلات اقتصادی مواجه بوده است؛ از این رو اجرایی شدن پروژه ریلی می تواند علاوه بر مقابله با تحریم ها موجب فراهم کردن بازار عراق و سوریه و رقابت اقتصادی با کشورهای منطقه به ویژه ترکیه و عربستان سعودی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از پروژه ریلی مهم شلمچه-بصره-لاذقیه چه خبر؟

از پروژه ریلی مهم شلمچه-بصره-لاذقیه چه خبر؟