مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 22:002023-08-16سياسي

50 کتابخانه سیار در کشور فعال است


دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: 50 کتابخانه سیار در کشور فعال است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، مهدی رمضانی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک اظهار داشت :55 میلیون جلد کتاب در کتابخانه های عمومی کشور وجود دارد و 10 میلیون نفر عضو کتابخانه های کشور هستند که سه میلیون تراکنش ثبت شده است.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: هفت هزار نیرو در کتابخانه های کشور مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 6 هزار نفر کتابدار و 500 نفر نیروی خدماتی به شمار می روند.

وی ادامه داد: هر ساله 50 کتابخانه به آمار کتابخانه های کشور اضافه می شود، اما نیاز نیرو همزمان با توسعه فضای کتابخانه ای توسعه نیافته است.

رمضانی با اشاره به افزوده شدن سالانه 50 کتابخانه به کشور گفت: کتابخانه های عمومی کشور 300 نیروی کتابدار کم دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، درباره تعداد کتابخانه های فعال در کشور گفت: شبکه گسترده کتابخانه در کشور شامل 3 هزار و800 کتابخانه است که 2 هزار و 700 واحد آن نهادی و یک هزار کتابخانه، مشارکتی و خصوصی است.

رمضانی افزود: از نظر شبکه کتابخانه در منطقه، ایران جایگاه اول و ترکیه در رتبه بعدی قرار دارد و از نظر ارائه خدمات کتابخانه ای، ایران جزو کشورهای پیشرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 کتابخانه سیار در کشور فعال است

50 کتابخانه سیار در کشور فعال است