مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 07:252023-07-26اقتصادي

آغاز کشت دانه روغنی کنجد در اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با هدف اجرای الگوی کشت تابستانه و توسعه کشت محصولات کم آب بر، امسال 2000 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان های دلگان، - ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با هدف اجرای الگوی کشت تابستانه و توسعه کشت محصولات کم آب بر، امسال 2000 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان های دلگان، ایرانشهر، بمپور، خاش، تفتان و میرجاوه به زیر کشت دانه روغنی کنجد خواهد رفت.

عباس اشکانی در گفت وگو با ایسنا افزود: پیش بینی می شود در پاییز امسال دو هزار تن کنجد برداشت و روانه بازار شود.

اشکانی با اشاره به میانگین عملکرد یک تن در هر هکتار کنجد در استان افزود: داراب، هلیل و ارقام بومی و محلی مهم ترین ارقام کنجدی است که در سیستان وبلوچستان کشت می شود.

وی تصریح کرد: در فصل کشت جاری 2 تن بذر کنجد رقم ناشکوفا مقاوم به ریزش و قابلیت برداشت محصول با کمباین به کشاورزان تحویل و به صورت الگوی کشت می شود.

وی مقاوم بودن کنجد به خشکی و گرما را یکی از عوامل مهم توسعه کشت تابستانه این محصول در مناطق خشک و نیمه خشک دانست و تصریح کرد: مهم ترین مزیت های کشت این محصول نیاز آبی کم، دوره رشد کوتاه و قرارگرفتن در تناوب زراعی با غلات و جایگزین مناسب برای محصولات با نیاز آبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کشت دانه روغنی کنجد در اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان

آغاز کشت دانه روغنی کنجد در اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان