مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 11:302023-08-05بين الملل

تسلیحات غیر آمریکایی در بازار داغ خلیج فارس


کشورهای حاشیه خلیج فارس در چهار سال گذشته به خرید اقلام دفاعی غیر آمریکایی تمایل نشان داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، یورونیوز در گزارشی نوشت: ایالات متحده همچنان بازیگر اصلی فروش تجهیزات نظامی در منطقه است، اما شرکت های اروپایی و کره ای بنا به دلایلی توانسته اند جایگاهی برای خود در بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پیدا کنند؛ اما آیا توافق ایران و عربستان تاثیری بر هزینه های دفاعی کشورهای منطقه خواهد گذاشت؟ کشورهای حاشیه خلیج فارس در چهار سال گذشته به خرید اقلام دفاعی غیر آمریکایی تمایل نشان داده اند.

با این حال، کارشناسان دفاعی فکر نمی کنند که سیاست هماهنگی برای دور شدن از شرکت های دفاعی آمریکایی در کار باشد؛ چرا که صنایع نظامی آمریکا همچنان در صدر فهرست علاقه مندی های کشورهای منطقه است و اگر هر زمان ایالات متحده اراده کند، خیلی سریع می تواند خریداران خودش را داشته باشد.

ریاض قهوجی روز جمعه در مقاله ای در وب سایت بریکینگ دیفنس آورده است که ورود بازیگران جدید به بازار فروش محصولات نظامی، روند رو به رشد سرمایه گذاری در صنایع داخلی کشورها و مهم تر از همه نزاع های سیاسی، همه و همه به این معنی است که مسیر استیلای صنایع دفاعی ایالات متحده در منطقه ممکن است نسبت به گذشته سنگ لاخی تر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسلیحات غیر آمریکایی در بازار داغ خلیج فارس

تسلیحات غیر آمریکایی در بازار داغ خلیج فارس