مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 14:432023-08-13اقتصادي

چهارسوی ضرابخانه بازار قیصریه اصفهان پس از 60 سال رفع تصرف شد


مدیر امور حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از آزادسازی فضاهای عمومی و تاریخی چهارسوی بزرگ ضرابخانه بازار قیصریه پس از 60 سال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امیر قطبی اظهار داشت: با توجه به گستردگی مجموعه تاریخی بازار قیصریه اصفهان در طی دهه های گذشته بخش هایی از مشاعات و فضاهای عمومی و تاریخی این مجموعه عظیم با بیش از چهارصد سال قدمت به صورت غیرقانونی به تصرف برخی بازاریان درآمده بود و در این فضاها مبادرت به ایجاد فروشگاه کرده بودند.

مدیر امور حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: حوزه حقوقی این اداره کل در سال گذشته با تشکیل پرونده های قضایی علیه این افراد تلاش شد تا این فضاهای عمومی را آزادسازی کند.

وی افزود: چهارسوی بزرگ ضرابخانه که به عنوان بزرگ ترین چهارسوی بازار عظیم قیصریه که در روزگار صفوی محل ضرب مسکوکات ایران بود، در چهار نقطه از 60 سال گذشته توسط برخی بازاریان تصرف شده و پس از ایجاد چهار فروشگاه، طی این مدت طولانی نقل و انتقالات متعددی نیز روی آن صورت پذیرفته بود.

قطبی اضافه کرد: پس از طی مراحل قانونی و صدور احکام قضایی متعدد با همکاری نیروی انتظامی، یگان حفاظت و حوزه امانی اداره کل موفق به رفع تصرف یک به یک این فضاها شد، به گونه ای که آخرین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارسوی ضرابخانه بازار قیصریه اصفهان پس از 60 سال رفع تصرف شد

چهارسوی ضرابخانه بازار قیصریه اصفهان پس از 60 سال رفع تصرف شد