مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 16:402023-08-03پزشكي

توجه به سلامت افراد معلول در پیاده روی اربعین


یکی از گروه هایی که در پیاده روی اربعین حضور دارند، افراد معلول هستند که می بایست نسبت به سلامت آنها، نکاتی را مورد توجه قرار داد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آرزو دهقانی دکترای تخصصی سلامت در بلایا و فوریت ها و زهرا اسکندری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز و متخصص سلامت در بلایا و فوریت ها، با ارائه یک کار پژوهشی مشترک، در سومین کنگره سلامت در اربعین، توجه به حضور معلولین در پیاده روی اربعین را مورد تاکید قرار دادند.

در این پژوهش مشترک آمده است: تجمعات انبوه در اماکن مذهبی، ورزشی، جشنواره های موسیقی، گردهمایی های سیاسی و سایر رویدادها، از نظر پیچیدگی و تقاضا برای مدیریت خدمات پزشکی متفاوت هستند و در صورت عدم مقابله با خطرات سلامتی، می تواند منجر به تلفات جانی، معیشتی و سلامتی شوند.

معلولین جز گروه های آسیب پذیرترند و به دلیل شرایط خاص خود نسبت به سایرین نیاز به مراقبت های پزشکی بیشتری دارند، اما معمولاً از پوشش خدمات سلامت کمتری برخوردار و با موانع بیشتری در دسترسی به این خدمات روبه رو هستند که در نتیجه پیامدهای نامناسبی برای سلامت آنان در پی دارد.

با توجه به محدودیت های معلولین در دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی در شرایط عادی، حضور در تجمعات انبوه بدون در نظر گرفتن نیازهای این گروه آسیب پذیر می تواند سلامت آنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به سلامت افراد معلول در پیاده روی اربعین

توجه به سلامت افراد معلول در پیاده روی اربعین