مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 09:052023-08-05فناوري

کمیته خبرگان فعالین نرم افزار تشکیل می شود


مدیر کل اعتباربخشی و صدور پروانه فعالیت سازمان فناوری اطلاعات ایران از تشکیل کمیته خبرگان جهت ارتقا و نظام ارزیابی نرم افزارهای کشور خبر داد.

- هادی ملکی پرست در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت طرح ساماندهی حوزه نرم افزار گفت: در نمایشگاه الکامپ، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه ای تفاهم نامه ای مشترک در بحث بازنگری و اصلاح نظام ارزیابی نرم افزار در کشور امضا کردند که بر اساس این تفاهم نامه مصوبه نظام ارزیابی نرم افزارها در کشور که برای چندین سال پیش بود، نیاز به اصلاح داشت.

وی با بیان اینکه تا به امروز مصوبات قدیمی و مربوط به بیش از 10 سال پیش است، افزود: یکی از برنامه ها این است که به صورت مشترک یک کمیته خبرگان با حضور تمام فعالین تولید نرم افزار تشکیل خواهد شد، این کمیته از اعضای کمیسیون های نظام صنفی تهران و کشور و سایر حوزه های دانشگاهی، خبرگان و متخصصانی که در خود سازمان فناوری اطلاعات هستند تشکیل می شود و اولین دستور کار آن بازنگری قوانین و مصوبات قبلی است.

ملکی پرست ادامه داد: کمیته خبرگان با رویکرد ارزیابی کمی و کیفی نرم افزار، حمایت های لازم از پدیدآورندگان نرم افزار و ارائه گواهینامه یا رتبه بندی تشکیل می شود و حمایت های دولت و بخش خصوصی در این مورد می تواند باعث رشد پیشرفت صنعت نرم ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیته خبرگان فعالین نرم افزار تشکیل می شود

کمیته خبرگان فعالین نرم افزار تشکیل می شود