مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 09:352023-08-20سياسي

مشروطه اسلامی با اعدام شیخ فضل الله نوری شکست خورد


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، نشست «مشروطه و نقش علما در تحقق آن» از سلسله نشست های علمی و تخصصی تاریخ معاصر ایران در حاشیه «دومین نمایشگاه تخصصی کتب تاریخ معاصر» با حضور قاسم تبریزی محقق و پژوهشگر .

- قاسم تبریزی در نشست مشروطه و نقش علما در تحقق آن گفت: شیخ فضل الله نوری را به عنوان مدافع استبداد بالای دار بردند و مشروطه اسلامی با این عمل شکست خورد و مشروطه غربی پیروز شد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، نشست مشروطه و نقش علما در تحقق آن از سلسله نشست های علمی و تخصصی تاریخ معاصر ایران در حاشیه دومین نمایشگاه تخصصی کتب تاریخ معاصر با حضور قاسم تبریزی محقق و پژوهشگر تاریخ معاصر در سرای اهل قلم خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

سیدجمال الدین اسدآبادی؛ آغازگر نهضت های ضد استبدادی در ابتدای این نشست قاسم تبریزی با اشاره به اینکه پیش از مشروطه وضعیت سیاسی ایران با دو معضل اساسی یکی استبداد شدید پادشاهان، حکام، دولتمردان و شاهزادگان و دوم نفوذ و حضور استعمار همراه بود، بیان کرد: در آن ایام استعمار غالب روسیه تزاری و انگلستان بودند؛ اما آنچه در متن جامعه جریان داشت مسئله بی عدالتی، ظلم، تعدی و فشاری بود که به لح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشروطه اسلامی با اعدام شیخ فضل الله نوری شکست خورد

مشروطه اسلامی با اعدام شیخ فضل الله نوری شکست خورد