مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 08:102023-08-20سياسي

جولان آفت برگ خوار در جنگل های بلوط چهارمحال و بختیاری


کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه انجام اقدامات بیولوژیک تنها در مناطق قابل دسترس جهت رفع آفات درختان جنگل های بلوط انجام می شود، - سید احمد موسوی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت : 16 هزار و 421 کیلومتر مربع از جنگل های زاگرس در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است و از جمله بخش های کوهستانی فلات مرکزی ایران به شمار می رود.

کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جنگل های استان چهارمحال و بختیاری عمدتاً در مناطقی همچون لردگان، اردل، بازفت، ناغان و فلارد قرار گرفته است و از جمله جنگل های غرب و جنوب غرب محسوب می شود، افزود: این جنگل ها از کوه های منطقه بازفت به سمت کوه های فلارد کشیده شده اند.

وی در ادامه اضافه کرد: گونه گیاهی بلوط، پوشش عمده جنگل های سرسبز استان چهارمحال و بختیاری را تشکیل می دهد و نیمی از جنگل های بلوط کشور در مناطق غربی کشور و در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه آسیب های بسیاری محیط زیست استان خصوصا جنگل ها که ذخایر ارزشمند هر کشور و استانی  هستند را مورد تهدید قرار داده است از جمله این آسیب ها می توان به خشکسالی های متعدد طی سال های اخیر، عوامل انسانی، چرا های بی رویه دامداران، بهره برداری های بی رویه و  آفات اشاره کرد که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان آفت برگ خوار در جنگل های بلوط چهارمحال و بختیاری

جولان آفت برگ خوار در جنگل های بلوط چهارمحال و بختیاری