مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 12:552023-08-16بين الملل

نگرانی تحلیلگر آمریکایی از دستاوردهای هسته ای کره شمالی


یک مقام ارشد در آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا ضمن اذعان به نگرانی واشنگتن از دستاوردهای هسته ای کره شمالی، گفت که پیونگ یانگ این سلاح ها را با هدف حمله به کره جنوبی، - ژاپن و آمریکا می سازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، کره شمالی به توسعه راه های جدید برای پرتاب موشک های هسته ای خود ادامه می دهد و در تازه ترین نمونه، یک زیردریایی هدایت پذیر از دور ساخته که توانایی پرتاب سلاح هسته ای را هم دارد.

ربکا کوفلر، تحلیلگر اطلاعات استراتژیک نظامی که به عنوان یک مقام ارشد در آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا خدمت کرده، گفت: این زیردریایی هدایت پذیر از راه دور بخشی از دکترین هسته ای کره شمالی است که پیونگ یانگ قصد دارد از آن برای حمله به اهداف با ریسک بالا در کره جنوبی، ژاپن و آمریکا استفاده کند.

اظهارات کوفلر در حالی مطرح می شود که کره شمالی در ماه های اخیر یک وسیله زیردریایی بدون سرنشین را معرفی کرده که به گفته پیونگ یانگ توانایی حمله هسته ای به بنادر و کشتی های دشمن را دارد.

کره شمالی نخستین بار در ماه مارس چنین سلاحی را آزمایش کرد و خبرگزاری دولتی این کشور مدعی شد که این سلاح برای ایجاد یک سونامی رادیواکتیو طراحی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی تحلیلگر آمریکایی از دستاوردهای هسته ای کره شمالی

نگرانی تحلیلگر آمریکایی از دستاوردهای هسته ای کره شمالی