مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 11:252023-08-05اقتصادي

تهاتر انرژی پایانی بر تحریم های آمریکا در روابط ایران و عراق


رییس اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی گفت: تحریم هیچ مشکلی برای ایران جهت صادرات نفت و مازوت عراق ایجاد نمی کند، با توافق تهاتر انرژی، - سیدحمید حسینی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به توافق اخیر ایران و عراق مبنی بر تسویه طلب ایران با دریافت نفت خام و مازوت عراق عنوان کرد: تا 5 سال گذشته ایران فقط برق به عراق صادر می کرد و به روش های مختلف پول حاصل از آن را دریافت می کرد.

بعد از سال 96-7 قرارداد صادرات گاز ایران به عراق اجرایی شد و تقریبا در همان ابتدای کار نیز با بازگشت مجدد تحریم ها مصادف شد.

*دولت قبل گمان می کرد با پرداخت دیناری مشکل تسویه بدهی حل می شود رییس اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی گفت: با این حال که آمریکا به طرف عراقی برای پرداخت پول معافیت داده بود ولی آنها نمی توانستند این پول را پرداخت کنند.

به همین دلیل ایران و عراق در دولت قبل توافقی امضا کردند که شرکت ملی گاز ایران در بانک تجارت عراق حسابی باز کند و گازبها به صورت دیناری در این حساب واریز شود.

وی افزود: در آن زمان، دولت وقت گمان نمی کرد که در انتقال این مبالغ دیناری با مشکل مواجه شود و فکر می کرد مشکل اصلی گرفتن پول از وزارت برق عراق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهاتر انرژی پایانی بر تحریم های آمریکا در روابط ایران و عراق

تهاتر انرژی پایانی بر تحریم های آمریکا در روابط ایران و عراق