موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 09:202023-07-23اجتماعي

کاهش آسیب های اجتماعی در محرم/ شیرینی بخشش در ماه شهادت


آمارهای ارائه شده حاکی از آن است که میزان وقوع جرم و جنایت در ماه محرم کاهش 40 درصدی دارد و این یعنی وقتی عوامل معنوی و دینی پررنگ تر می شود، - جرم و جنایت کاهش قابل ملاحظه ای می یابد.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- مهین نورافروز: افزایش ضریب امنیت اجتماعی جامعه و کاهش جرم و بزهکاری از مهم ترین دغدغه های مسئولان است؛ زیرا فقدان هر یک از امور چون هویت پذیری و یا افزایش هرگونه بزهکاری مانند، اعتیاد و شرارت می تواند نتایجی چون کاهش همبستگی و همگرایی، بحران اجتماعی- فرهنگی و فقدان امنیت اجتماعی یک جامعه را در پی داشته باشد.

یکی از کارکردهایی که می توان برای محرم و فرهنگ عاشورایی بر شمرد، هویت بخشی به افراد جامعه است.

بر اساس تحقیقات، فضای معنوی و باورهای مذهبی حاکم در این ماه، مانع از آن می شود که برخی افراد و حتی مجرمان مرتکب جرم شوند.

به اعتقاد صاحبنظران عوامل مختلفی در پایین بودن آستانه تحمل جامعه و افزایش خشونت های اجتماعی در دهه های اخیر نقش دارد که در این میان کاهش اعتقادات دینی در برخی افراد و خانواده ها، نقش بسزایی در بروز این مسائل داشته است.

عده ای از کارشناسان در تأثیر اعتقادات مذهبی بر کاهش جرایم معتقدند که، اعتقادات دینی سبب ایجاد امنیت اخلاقی شده و این امنیت موجب کنترل درونی و بروز رفتارهای ارزشی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش آسیب های اجتماعی در محرم/ شیرینی بخشش در ماه شهادت

کاهش آسیب های اجتماعی در محرم/ شیرینی بخشش در ماه شهادت