مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 14:252023-08-01پزشكي

افزایش 20درصدی مراجعان گرمازدگی به مراکز درمانی البرز


رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز نسبت به بروز گرمازدگی هشدار داد و گفت: با توجه به اعلام هواشناسی و افزایش دما در روزهای آخر هفته ، احتمال افزایش گرمازدگی در استان وجود دارد و شهروندان باید نسبت به پیشگیری از گرمازدگی آگاهی داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، شهرام صیادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، با بیان اعلام آمادگی کلیه مراکز درمانی استان البرز، گفت: مراجعه به مراکز درمانی و تماس با اورژانس در خصوص گرمازدگی طی این روزهای اخیر 20 درصد افزایش داشته است.

صیادی به گروه های در معرض خطر اشاره کرد و افزود: کودکان، سالمندان، افرادی که فعالیت زیاد بدنی، بیماری مزمن مثل فشار خون، دیابت دارند حتما توصیه های پیشگیری را رعایت کرده و در ساعات اوج گرما در فضای گرم قرار نگیرند.

وی تاکید کرد با مشاهده علایم گرمازدگی مانند افزایش دمای بدن، پوست داغ و خشک، تنفس سریع، سردرد و سرگیجه و بی حالی فورا با اورژانس تماس بگیرند.

  رییس دانشگاه توصیه کرد: آب زیاد مصرف شود و از نوشیدنی های کافیین دار مثل چای پرهیز و از لباس های نخی و رنگ روشن استفاده شود و افرادی که فعالیت های زیاد بدنی در محیط بیرون از منزل دارند مانند کارگران ساختمانی ، رانندگان و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 20درصدی مراجعان گرمازدگی به مراکز درمانی البرز

افزایش 20درصدی مراجعان گرمازدگی به مراکز درمانی البرز