مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 13:052023-07-24سياسي

دوم مرداد و احمد شاملو ؛ خود او را بتوانند سرزنش کنند شعرش را نتوانند!


اگرچه هر سال اشارتی داریم اما همان گونه که در 28 مرداد نمی توان از مصدق و کودتای سیاه ننوشت ولو بارها گفته باشیم در دوم مرداد هم نمی توان از بامداد شاعر ننوشت البته از نکات تازه نباید غفلت کرد.

- دوم مرداد و احمد شاملو ؛ خود او را بتوانند سرزنش کنند شعرش را نتوانند! اگرچه هر سال اشارتی داریم اما همان گونه که در 28 مرداد نمی توان از مصدق و کودتای سیاه ننوشت ولو بارها گفته باشیم در دوم مرداد هم نمی توان از بامداد شاعر ننوشت البته از نکات تازه نباید غفلت کرد.

   عصر ایران؛ مهرداد خدیر- امروز دوم مرداد 1402 است و از صبح تا همین حالا که نزدیک ظهر است ذهن من درگیر این موضوع که به مناسبت امروز که بیست و سومین سال روز درگذشت احمد شاملو است بنویسم یا نه.

اگر نه، مگر می توان در 28 مرداد از مصدق و کودتای سیاه ننوشت که بتوان در دوم مرداد از شاعر و سخن پردازی چون بامداد؟ اگر آری، مگر در سال های قبل به جنبه های گونه گون نپرداخته ام و آیا تکرار آنها ملال آور نخواهد بود؟ اگر بخواهند با یک جست و جوی ساده نمی توانند یافت؟ صفحه اول روزنامه شرق امروز اما بهانه ای  است برای بازنوشتن.

چرا که اگر شاملو به جای دوم مرداد 1379 سه ماه زودتر و در دوم اردیبهشت 1379 چشم از جهان بسته بود روزنامه های مستقل تصاویر صفحه اول و مطالب مختلفی به او اختصاص می دادند و جمعیت ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوم مرداد و احمد شاملو ؛ خود او را بتوانند سرزنش کنند شعرش را نتوانند!

دوم مرداد و احمد شاملو ؛ خود او را بتوانند سرزنش کنند شعرش را نتوانند!