مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 10:552023-07-24حوادث

ضربه پلیس به بنیان های مالی قاچاقچیان مواد مخدر


رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا با اشاره به تلاش پلیس برای وارد کردن ضربه به بنیان های مالی قاچاقچیان در کشور گفت: در سال 1401 و چهار ماهه 1402 پلیس توانسته است به بیش از 29 هزار میلیارد تومان از اموال قاچاقچیان مواد مخدر ضربه وارد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، سردار ایرج کاکاوند رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا در نشست خبری با رسانه ها که امروز در محل این ستاد برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین چالش های اجتماعی، امنیتی دنیا مسئله اعتیاد و قاچاق مواد مخدر است که مشکلات بسیاری را برای مردم دنیا به وجود آورده است به طوری که براساس آمارهای جهانی در سال 2022، 284 میلیون نفر از مردم دنیا در سنین بین 15 تا 64 سالگی به اعتیاد مبتلا هستند.

وی گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته شاهد 26 درصد رشد بوده است.

کاکاوند ادامه داد: تولید مواد مخدر در افغانسان به 6 هزار و 200 تن رسیده که این کشور بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان به شمار می آید.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا با اشاره به نگرانی های موجود در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: در سال های اخیر در افغانستان تولید شیشه بسیار روند رو به رشدی داشته است، به طوری که ما شاهد این هستیم که به لحاظ همسایگی با کشور افغانستان ورود مواد مخدر به ایران بین 35 تا 40 درصد رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضربه پلیس به بنیان های مالی قاچاقچیان مواد مخدر

ضربه پلیس به بنیان های مالی قاچاقچیان مواد مخدر