مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 10:102023-08-21بين الملل

همگرایی، عنوان فصل جدید روابط ایران و عربستان


ناظران تحولات منطقه در تحلیل نتایج سفر وزیر امورخارجه ایران به عربستان، همگرایی را عنوان فصل جدید روابط تهران-ریاض دانستند و بر این باورند که روند سیاسی جدید، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به عربستان در روز پنجشنبه (17 آگوست) و دیدار روز جمعه او با محمد بن سلمان ولی عهد سعودی به یکی از مهم ترین تحولات منطقه و جهان تبدیل شد؛ رویدادی که توجه منابع خبری و پایگاه های تحلیلی را به خود اختصاص داد.

خبرنگار بین الملل فارس با چند تحلیلگر، کارشناس و صاحب نظر در منطقه گفت وگو کرد تا نتایج و دستاوردهای این سفر را بررسی و مهم ترین دستورکارهای ایران و عربستان را برای آینده مناسبات معرفی کند.

تحلیلگران به نظم جدید منطقه و پیشرفت روابط ایرانی عربی در مسیر درست به عنوان نتیجه رضایت بخش این سفر اشاره کردند و معتقدند که این پیروزی دیپلماتیک، جایگاه ایران و متحدانش در محور مقاومت را تقویت کرده است.

برخی ناظران تحولات نیز به شکست تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی در پروژه عادی سازی با کشورهای عربی پرداخته و بر این باورند که مقامات عربستانی ایران را گزینه مناسب تر و قوی تری برای اتحاد نسبت به واشنگتن و تل آویو می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همگرایی، عنوان فصل جدید روابط ایران و عربستان

همگرایی، عنوان فصل جدید روابط ایران و عربستان