مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 09:552023-07-26اجتماعي

افزایش دمای اصفهان بی سابقه نیست/تداوم گرما و گردوخاک تا 20مرداد


معاون اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: افزایش دمای هوای اصفهان در تابستان امسال بی سابقه و پدیده نادر نیست و بازگشت النینو استان و کشور را درگیر تابستانی گرم تر از معمول کرده است.

- نوید حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال افزایش دمای فراتر از نرمال در اصفهان از پیش مشخص بود و پیش بینی می شد تابستانی گرم تر از معمول خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با وجود این، بررسی ها نشان می دهد که افزایش دماها در استان اصفهان طی تابستان امسال بی سابقه نبوده است و این استان در گذشته هوای گرم تری نیز داشته اما نسبت به پنج سال اخیر در برخی مناطق شمالی مانند اردستان، خور و بیابانک، بادرود و کاشان امسال شاهد افزایش دما هستیم.

افزایش 2 درجه ای دمای بیشینه اصفهان نسبت به بلندمدت معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تابستان امسال دمای بیشینه در بیشتر نقاط استان نسبت به دوره بلند مدت (30 ساله) بین 1.

5 تا 2 درجه سلسیوس و دمای کمینه آن ها یک درجه سلسیوس افزایش یافته است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه دمای میانگین استان نیز تابستان امسال 1.

2 افزایش داشته است، افزود: طی یک هفته اخیر نیز افزایش 2 تا 3 درجه ای دمای کمینه (خنک ترین دما در طول شبانه روز) استان را در بیشتر مناطق استان شاهد بودیم بطوری که کمینه دمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش دمای اصفهان بی سابقه نیست/تداوم گرما و گردوخاک تا 20مرداد

افزایش دمای اصفهان بی سابقه نیست/تداوم گرما و گردوخاک تا 20مرداد