مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 10:302023-08-15پزشكي

تقویت حافظه با استشمام 40 بوی مختلف


بسیاری از مردم، بویایی را کم اهمیت ترین حس در میان حواس پنجگانه می دانند؛ با وجود این تحقیقات زیادی نشان داده که داشتن حس بویایی نه تنها برای درک چیزهایی مانند بوی گل ها و غذاها بلکه برای تقویت حافظه هم لازم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از یورونیوز، یک مطالعه جدید که گزارش آن در مجله علوم اعصاب منتشر شد، نشان داده که تحریک حس بویایی می تواند باعث تقویت حافظه شود.

رابطه حس بویایی و حافظه طبق این مطالعه، افراد مسنی که هنگام خواب در معرض بو قرار می گیرند، در تست های حافظه کلامی همچنین در مسیر مغزی که از شکل گیری حافظه پشتیبانی می کند، عملکرد بهتری داشته اند.

یکی از علایم تعدادی از بیماری های عصبی از جمله آلزایمر، پارکینسون، اسکیزوفرنی و افسردگی، کاهش قدرت بویایی و مدت هاست که مشخص شده آسیب به حس بویایی(بر اثر افزایش سن یا قرار گرفتن در معرض سموم، سیگار کشیدن، آسیب به سر، یائسگی یا گرفتگی مزمن بینی) می تواند منجر به از دست دادن حافظه شود.

مایکل لئون، استاد نوروبیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا که مدیریت این تیم تحقیقی را برعهده داشته، می گوید: با افزایش سن، ارتباط میان حافظه شما و توانایی تان برای بوییدن چیزها بیشتر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت حافظه با استشمام 40 بوی مختلف

تقویت حافظه با استشمام 40 بوی مختلف