مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مرداد 1402 ساعت 11:402023-08-11بين الملل

افزایش احتمال جنگ ناتو و روسیه در بلاروس/ آرایش نظامی مینسک-ورشو


روند تحولات به نحوی است که احتمال بروز تنش خطرناک که ممکن است ناتو و روسیه را به سوی درگیری مستقیم در بلاروس بکشاند، بیش از پیش افزایش پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر گزارشی با عنوان هشدارها درباره جنگ احتمالی لهستان و بلاروس: کدام یک از نظر نظامی قویتر است؟ ، آورده است: با گذشت یک سال و نیم از رویارویی غیرمستقیم میان روسیه و ناتو در اوکراین، مواضع اعلام شده از سوی مقامات مسکو، مینسک و ورشو و تحرکات در مرز بلاروس با لهستان، احتمال بروز تنش خطرناک که ممکن است ناتو و روسیه به سوی درگیری مستقیم در بلاروس بکشاند، بیش از پیش افزایش پیدا کرده است.

این رسانه آورده است: ماریوش بلاشاک وزیر دفاع لهستان اعلام کرد که کشورش در صدد استقرار حدود 10 هزار سرباز در مرزهای شرقی با بلاروس است .

او همچنین گفت که از این تعداد، 4 هزار سرباز به حمایت از مرزبانان اقدام خواهند کرد و شش هزار نفر دیگر نیز ذخیره خواهند بود.

وی در فاصله دو ماه مانده به انتخابات پارلمانی مقرر در نیمه اکتیر آتی از تلاش برای اینکه ارتش لهستان را زمره ارتش قوی اروپا از حیث نیروی زمینی قرار دهد، سخن گفت و اینکه تلاش خواهد شد که بودجه نظامی به 161 میلیارد دلار تا سال 2035 افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش احتمال جنگ ناتو و روسیه در بلاروس/ آرایش نظامی مینسک-ورشو

افزایش احتمال جنگ ناتو و روسیه در بلاروس/ آرایش نظامی مینسک-ورشو