مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 12:102023-08-19بين الملل

شکاف در دیوار بی اعتمادی


وزیر امور خارجه کشورمان روز پنج شنبه هفته گذشته به دعوت همتای سعودی خود برای سفری دو روزه به عربستان سفر کرد؛ سفری که با واکنش مثبت کشورهای منطقه از جمله کویت روبرو شد و امیدها برای یک خاورمیانه با ثبات تر را پررنگ کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در پی توافق سال گذشته ایران و عربستان در پکن برای برقراری مجدد روابط و افتتاح سفارتخانه های دو کشور در تهران و ریاض، شاهد این بودیم که فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در 27 خرداد ماه سال جاری به تهران سفر کرد و پیام دعوت ملک سلمان از سید ابراهیم رییسی برای سفر به عربستان را تحویل مقامات ایران داد.

بن فرحان در این سفر همچنین ضمن گفت وگو و رایزنی با همتای ایرانی خود از وی برای ادامه مذاکرات به منظور اجرای بیانیه پکن و پیشبرد گسترش روابط دو کشور دعوت کرد تا به ریاض سفر کند.

در همین چارچوب حسین امیرعبداللهیان صبح روز پنچ شنبه 26 مردادماه در راس هیاتی به عربستان سفر کرد و ضمن گفت وگویی سه ساعته با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه این کشور ، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای سعودی خود در وزارت امورخارجه عربستان شرکت کرد.

امیرعبداللهیان در این کنفرانس خبری با بیان این که روبط دو کشور ایران و عربستان در مسیر درست و رو به جلویی قرار دارد، اعلام کرد که رییس جمهور ایران در یک فرصت مناسب به ریاض سفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکاف در دیوار بی اعتمادی

شکاف در دیوار بی اعتمادی