مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 14:152023-07-31سياسي

صادرات که افزایش یافته؛ پس پول نفت کجا می رود ؟!


دولت سابق، کشور را از نظر اقتصادی درست به همان بن بست مد نظر غرب کشانده بود و انتظار شان این بود که کشور در بن بست درآمدی، در ابعادی به مراتب خسارت بار تر از برجام، - فارس پلاس؛ محمد ایمانی در یادداشتی نوشت: تعبیر سنگ پا، در توصیف وقاحت بانیان و حامیان خسارت های دولت روحانی، نارسا است.

یکی شان، روزنامه سازندگی که در تحلیلی با عنوان بی خوابی رییسی ، دغذغه رییس جمهور نسبت به فشار تورم بر معیشت مردم را به سخره گرفت.

دومی، عباس عبدی که در روزنامه اعتماد نوشت: چرا در دو دولت رییسی و دولت احمدی نژاد به رغم بهبود درآمدهای نفتی، وضع بدتر می شود ولی در دولت خاتمی و روحانی، به رغم کاهش درآمدهای نفتی وضع بهتر می شود؟ ارزش صادرات نفت ایران در سال 1401، به 43 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با 26 میلیارد دلار در سال 1400 و 8 میلیارد دلار در سال 1399 و 19 میلیارد دلار در سال 1398 افزایش چشمگیری داشته و به میزان 61 میلیارد دلار ارزش صادرات نفتی در سال 1397 که تحریم های آمریکا احیا شد، نزدیک شده.

اینکه هر روز به فروش بیشتر نفت افتخار شود، مساله مردم نیست؛ آثار این فروش در کسب و کار و سفره مردم مهم است .

او به روی خود نمی آورد که دولت موفق شده بدون برجام و با وجود تحریم های دو برابر شده در اثر آن، صادرات نفت را از 300 هزار بشکه در اواخر دولت روحانی، به حدود 1/5 ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات که افزایش یافته؛ پس پول نفت کجا می رود ؟!

صادرات که افزایش یافته؛ پس پول نفت کجا می رود ؟!