مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 11:552023-08-19حوادث

جدال درختان بلوط با آتش و تبر


شهرکرد_ عده ای با تصمیمات غلط تبر به دست گرفته و تیشه بر ریشه درختانی می زنند که تاریخ بر دوششان سنگینی می کند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: جنگل های زاگرس امروز با چالش های متعددی برای بقا روبرو شده اند، خشکسالی و کمبود بارش این گنجینه ارزشمند را تهدید می کند، از سوی دیگر آفات و بیماری ها درختان کهنسال را مورد هجوم قرار داده است و اگر این درختان از دست عوامل طبیعی جان سالم به در ببرند، گرفتار اره های برقی قاچاقچیان می شوند.

در سال های اخیر با گرم شدن هوا شاهد وقوع حریق در جنگل های چهارمحال و بختیاری هستیم، آتش در کسری از ثانیه درختان موجود در جنگل را به خاکستر تبدیل می کند، برای به ثمر رسیدن یک درخت بلوط سالیان سال زمان نیاز است، اما در کمتر از یک ساعت می توان به حیات یک درخت پایان داد.

جنگل های بلوط زاگرس امروز قربانی بی تدبیری ها و سیاست گذاری های نادرست شده است، به هر بهانه ای این جنگل ها مورد تهدید قرار می گیرد، اما در عمل شاهد اقدامات تأثیرگذار برای حفظ و بقای این جنگل ها نیستیم.

حدود 300 هکتار از جنگل های زاگرس در چهارمحال و بختیاری واقع شده و بخش اعظم جنگل های استان را گونه درختی بلوط تشکیل می دهد، اما به نظر می رسد حفظ و حراست از این گنجینه ارزشمند در اولویت کاری مسئولان قرار ندارد و گاهی به بهانه توسعه این جنگل ها ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدال درختان بلوط با آتش و تبر

جدال درختان بلوط با آتش و تبر