مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 09:052023-08-16فرهنگي

بازار تاریخی تمبی مسجدسلیمان نیازمند نگاه مسئولان برای احیا و ماندگاری


بازار تاریخی تمبی مسجدسلیمان یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در مسجدسلیمان است که قدمت آن مربوط به قاجاریه است و 1387 در  به شماره ثبت 25976 در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است.

- این اثر ملی ثبت شده در مسجدسلیمان، بخش مرکزی، دهستان جهانگیری، روستای تمبی قرار گرفته است.

ایوب سلطانی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مسجدسلیمان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بازار تاریخی تمبی یکی از فضاهای مهم این شهر به حساب می آید گفت: حفاظت و صیانت از آن با تلاش بی وقفه مردم و مسؤولان به صورت مستمر انجام می شود.

وی اضافه کرد: حمایت مردم برای حفاظت این بازار تاریخی بی نظیر است و این بازار قدیمی با نقش اجتماعی و اقتصادی مهمی از دیرباز تاکنون عنصر تاریخی کالبدی مهمی در شهر است که بستری از رفتارها و فعالیت های اجتماعی را در خود دارد.

سلطانی اضافه کرد: این بازار نیز مانند بازارهای قدیمی علاوه بر وظیفه اصلی خود یعنی مبادله کالا نقش فرهنگی و مبادله افکار و عقاید و نشر اخبار و به نوعی مرکز ارتباطات اجتماعی است.

او متذکر شد: حمایت و همکاری دستگاه های ذیربط نیز ضروری است زیرا باید به گونه ای بازار را مرمت و حفظ کرد که این اثر تاریخی نه تنها برای اکنون بلکه برای آیندگان هم باقی بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار تاریخی تمبی مسجدسلیمان نیازمند نگاه مسئولان برای احیا و ماندگاری

بازار تاریخی تمبی مسجدسلیمان نیازمند نگاه مسئولان برای احیا و ماندگاری