مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 15:162023-08-06سياسي

استفاده از ظرفیت گردشگری مذهبی هزار و 361 امامزاده و بقاع متبرکه مازندران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، احمد توکلی در سفر به شهرستان قائمشهر در همراهی با استاندار مازندران در زیارت و بازدید از بنا و محوطه امامزاده سید ابوصالح(ص) به همراه مدیران دستگاه های اجرایی استان با بیان اینکه مازندران از 2 هزار و 500 آثار میراثی و تاریخی برخوردار است، اظهار کرد: 770 آثار تاریخی مازندران تاکنون ثبت ملی شده است و برای 90 اثر تاریخی دیگر برای ثبت ملی تشکیل پرونده شده است.

وی از فعال بودن 350 مجموعه بوم گردی در مازندران خبر داد و گفت: مجوز 82 مجموعه  جدید صادر شده که در قیاس با پارسال 2 برابر شده است و 70 پرونده نیز در مرحله صدور مجوز قرار دارد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه از بین 44 روستای نامزد برای ثبت جهانی روستای هدف گردشگری، 8 روستای کشور انتخاب شدند، یادآورشد: روستای کندلوس کجور نیز به جمع 8 نامزد ملی معرفی شده برای ثبت جهانی قرار گرفته است و فرایند آن در حال اجرا است.

توکلی از تخصیص یک میلیارد تومان به امامزاده سید ابوصالح(ع) روستای سید ابوصالح برای مرمت و حیات سازی امامزاده خبر داد و تصریح کرد: بستر لازم برای واگذاری منطقه نمونه گردشگری امامزاده سید ابوصالح(ع) این روستا به بخش خصوصی فراهم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ظرفیت گردشگری مذهبی هزار و 361 امامزاده و بقاع متبرکه مازندران

استفاده از ظرفیت گردشگری مذهبی هزار و 361 امامزاده و بقاع متبرکه مازندران