مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 13:202023-07-30سياسي

وجود 17 هزار عنوان کتاب صوتی برای نابینایان در ایلام


کتابدار بخش نابینایان کتابخانه مرکزی ایلام گفت: هم اکنون بیش از 500عنوان کتاب بریل و 17 هزار عنوان کتاب صوتی برای استفاده اعضای کتابخانه وجود دارد - رقیه شفیعی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه مرکزی ایلام، ظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: کتابخانه بخش نابینایان کتابخانه مرکزی ایلام در سال 1394 به عنوان بخشی از کتابخانه امام جعفرصادق (ع) آغاز به کار کرد.

وی افزود: هم اکنون بیش از 200 عضو نابینا و کم بینا، بیش از 500 عنوان کتاب بریل و بالغ بر 17 هزار عنوان کتاب صوتی برای استفاده اعضا در آن وجود دارد.

این کتابدار گفت: در بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی ایلام علاوه بر خدمات کتابخانه ای، امانت کتاب های گویا و بریل، نشست های کتابخوان و معرفی کتاب، کارگاه های آموزشی ویژه نابینایان مانند کلاس ها و کارگاه های روان‎ شناسی، دورهمی های دوستانه و هم چنین آموزش کامپیوتر و اندروید ویژه افراد با آسیب بینایی برای اعضاء برگزار می شود.

وی افزود: کتاب های بریل را نهاد کتابخانه های عمومی کشور با همکاری کتابخانه هایی که چاپگر بریل دارند تهیه می کند و در اختیار بخش های نابینایان در سراسر کشور قرار می دهد، اما کتاب های صوتی یا گویا توسط بخش های فعال در زمینه تهیه کتاب صوتی مثل بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 17 هزار عنوان کتاب صوتی برای نابینایان در ایلام

وجود 17 هزار عنوان کتاب صوتی برای نابینایان در ایلام