مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 15:302023-07-31بين الملل

آکسیوس؛ رییس موساد در سفر محرمانه به واشنگتن به دنبال چه بود؟


منابع آگاه آمریکایی به وبگاه «آکسیوس» گفتند که رییس موساد دو هفته پیش سفر مخفیانه ای به واشنگتن داشته تا با مقام های کاخ سفید و سیا درباره عادی سازی روابط تل آویو و ریاض گفت وگو کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دو منبع آمریکایی به وبگاه آکسیوس گفتند که دیوید بارنیا رییس موساد حدود دو هفته پیش سفر محرمانه ای به واشنگتن داشته تا با مقام های ارشد کاخ سفید و سیا درباره تلاش های دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا برای رسیدن به توافق با عربستان سعودی که شامل عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو می شود، بحث و تبادل نظر کند.

وبگاه آکسیوس گزارش کرد که موضوع عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی تنها بخش کوچکی از تلاش های دولت بایدن بوده است و تل آویو در صدد است تا نظر خود را در خصوص توافقات دوجانبه احتمالی بین آمریکا و عربستان که دو کشور در حال بحث در خصوص آن هستند و احتمالاً بر امنیت تل آویو تأثیر می گذارد و شامل حمایت احتمالی آمریکا از برنامه هسته ای غیرنظامی عربستان سعودی با غنی سازی اورانیوم و فروش احتمالی تسلیحات آمریکا به ریاض می شود، ارائه دهد.

مقام های آمریکایی پیشتر به آکسیوس گفته بودند که کاخ سفید در صدد است قبل از آن که مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، برنامه های بایدن را تغییر دهد، تلاش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آکسیوس؛ رییس موساد در سفر محرمانه به واشنگتن به دنبال چه بود؟

آکسیوس؛ رییس موساد در سفر محرمانه به واشنگتن به دنبال چه بود؟