مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 13:202023-07-26سياسي

نگاهی به آیین های مردم شیراز در ایام محرم


مراسم «سینه زنی قطاری» از جمله آیین های مختص مردم شیراز است که از قدیم الایام تاکنون توسط اهالی شهر شیراز در ماه محرم انجام می شود.

- شیراز- مراسم سینه زنی قطاری از جمله آیین های مختص مردم شیراز است که از قدیم الایام تاکنون توسط اهالی شهر شیراز در ماه محرم انجام می شود.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها – علیرضا پرنیان: با فرا رسیدن ماه محرم در استان فارس، تنوع آیین ها و رسوم استان بیش از هر زمان دیگری خود نمایی می کند.

فارس با دارا بودن بیش از 123 هزار کیلومتر وسعت دارای تنوع آداب و رسوم بوده که این استان را از سایر استان های کشور متمایز ساخته است.

از جمله مراسم هایی که در استان فارس در ایام ماه محرم برگزار می شود، می توان به مراسم سینه زنی قطاری اشاره کرد که مختص مردم شهر شیراز است.

سینه زنی قطاری در شیراز و نقش پر رنگ پیر غلامان مراسم سینه زنی قطاری که یکی از آداب و رسوم مردم شیراز در ماه محرم است پیر غلامان دارای نقش ویژه و اساسی بوده زیرا این افراد همواره جز نخستین افرادی هستند که در صف عزاداران قرار گرفته و نسبت به انجام عزاداری حسینی اقدام می کنند.

در طول صف هرچه که پیش برویم شاهد حضور افراد جوان تر خواهیم بود این در حالی است که وقتی که صف عزاداران دور هم جمع می شوند حلقه های نخست عزاداری را پیر غلامان و حلقه های بعدی را افراد ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به آیین های مردم شیراز در ایام محرم

نگاهی به آیین های مردم شیراز در ایام محرم