مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 13:202023-07-23اقتصادي

آمادگی مخازن ذخیره سازی منطقه جاسک برای بارگیری و ارسال نفت خام


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از آمادگی کامل برای بارگیری و ارسال نفت خام در مخازن ذخیره سازی نفت منطقه جاسک خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، ابوذر شریفی طی بازدید از مخازن ذخیره سازی نفت خام جاسک گفت: به همت همکارانم در طرح ملی گوره - جاسک، هم اکنون با اجرای سیستم آتش نشانی و نیروگاه مربوطه، 2 میلیون بشکه از این مخازن آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه این مخازن به روش قرارداد ساخت، بهره برداری و واگذاری (BOT) و با سرمایه گذاری گروه امید احداث شده است، افزود: در منطقه جاسک و در مرحله پایانی خط لوله گوره به جاسک، مخازن ذخیره سازی به میزان 10 میلیون بشکه طراحی شده و در حال اجرا است و با بهره برداری از این مخازن امکان انتقال نفت از مخازن به سمت گوی های شناور (SPM) برای بارگیری فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت اظهار کرد: چهار مخزن دیگر به میزان ذخیره سازی 2 میلیون بشکه تا پایان شهریورماه امسال به بهره برداری می رسد.

شریفی ابراز امیدواری کرد که شرکت مهندسی و توسعه نفت امسال حدود 10 میلیون بشکه به ظرفیت ذخیره سازی نفت خام کشور اضافه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی مخازن ذخیره سازی منطقه جاسک برای بارگیری و ارسال نفت خام

آمادگی مخازن ذخیره سازی منطقه جاسک برای بارگیری و ارسال نفت خام