مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 08:452023-07-27سياسي

برای رسیدن به مقام انسانیت باید حیات عقلی خود را تقویت کنیم


شهرکرد_ قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای رسیدن به مقام انسانیت باید حیات عقلی خود را تقویت کنیم که این کار با مطالعه امکان پذیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین روح اله حریزاوی شامگاه چهارشنبه در جمع عزاداران حسینی در شهر فرخشهر با اشاره به آیه 72 سوره آل عمران، اظهار کرد: ولایت از ارکان دین مبین اسلام است و هرچه گفت وگو در خصوص آن صورت بگیرد، ابعاد علمی و عملی آن در جامعه آشکارتر خواهد شد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: اسلام پنج رکن دارد، نماز، روزه، حج و زکات جزو فروع دین است، اصول دین نیز شامل عدل، نبوت، توحید، معاد و امامت می شود که این اصول با تحقیق به دست آمده و اعتقادات یک مسلمان است، ولایت فقیه به عنوان یک رکن در دین، جزو فروع و اصول دین نیست.

وی بیان کرد: تولی رابطه مسلمان با دوستان خدا و تبری نیز رابطه مسلمان با دشمنان خدا است، یک باطنی فرای اصول و فروع دین وجود دارد که آن باطن چیزی نیست به غیر توحید و ولایت ؛ خداوند ما را خلق کرده که به او برسیم و باید در این مسیر خلقت ها را به کار بگیریم.

حریزاوی با اشاره به اینکه رابطه بین انسان و خداوند از طریق ولایت برقرار می شود، عنوان کرد: شک نکنید در قیامت خداوند را ملاقات می کنید، حتی اگر کافر باشید، اگر مؤمن باشید خداوند از شما راضی خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای رسیدن به مقام انسانیت باید حیات عقلی خود را تقویت کنیم

برای رسیدن به مقام انسانیت باید حیات عقلی خود را تقویت کنیم