مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 15:012023-08-21سياسي

سنت عزاداری با قدمت 150 ساله در فاطمیه کوهبنان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کوهبنان، مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای دشت کربلا در صحرای پایین شهر و اپوروار یکی از برنامه های ثابت و دائمی ویژه ماه محرم در شهرستان تاریخی و عارف پرور کوهبنان محسوب می شود که به همت کشاورزان و فرزندان آنان برای افزونی برکت در زندگی و کشاورزی برگزار می شود.

با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تلاش های گسترده دشمنان در فضای مجازی علیه قیام کربلا در سال های اخیر روضه خوانی همراه با عزاداری و مرثیه خوانی بسیار مورد توجه قرار گرفته و با شکوه خاصی با حضور گسترده عزاداران حسینی در جای جای شهرستان کوهبنان برگزار می شود.

عزاداری در میان مزارع و باغات کشاورزی در مراسم فاطمیه کوهبنان گروهی از عاشقان و ارادتمندان به سید و سالار شهیدان عموما به صورت خانوادگی عصرها به صحرای اپوروار در میان مزارع کشاورزی و باغات در محل فاطمیه کوهبنان تجمع می کنند و به عزاداری و سوگواری می پردازند.

این مراسم در گذشته در دهه اول محرم به شکلی دیگر وجود داشته و سالیان متمادی در زیر درخت گردو و درختان توت عبدالعظیم در دو قسمت از صحرای اپوروار و پایین شهر برگزار می شده اما در فصول سرد سال در تکایا و مساجد برگزار می شد، اما امروز، به همت کشاورزان و فرزندان آنان این مراسم در کنار مزارع کشاورزی و باغات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنت عزاداری با قدمت 150 ساله در فاطمیه کوهبنان

سنت عزاداری با قدمت 150 ساله در فاطمیه کوهبنان